Herenmode

Bag strap

Sinds deze veranderingen hebben plaatsgevonden, is de gemeenschap van psychologen en modeprofessionals snel op de bandwagon gesprongen en is men zich gaan afvragen hoe modegevoel het best kan worden bijgebracht in de kledingkasten van mannen. Mannenmode is nu zelf een ontluikende industrie aan het worden, waarbij mannen steeds meer willen studeren en kennis willen vergaren over dergelijke zaken.

Als men het gevoel voor herenmode in categorieën wil onderverdelen, kan dat in twee verschillende categorieën: klassiek en modern. Terwijl de klassiekers in de herenmode min of meer tijdloos zijn en zullen blijven bestaan tot zij uiteindelijk door nieuwe trends worden vervangen, is de moderne modemarkt er nu een die voortdurend aan verandering onderhevig is.

In een gewoon warenhuis vindt men veel kleding die waarschijnlijk casual en (vaak) comfortabel is. Hiertoe behoren truien met knopen, t-shirts, jeans, pantalons en verschillende soorten broeken. De verscheidenheid van verschillende stijlen die onder deze categorie vallen is zo groot dat zelfs informele kleding nog zou worden opgeslagen in een verscheidenheid van verschillende shirts, pakken en broeken.

Naarmate men zich echter verder in de wereld van de herenmode waagt, begint het speelveld uit te dunnen. Hier wordt van mannen verwacht dat zij dasbane vesten, vesten en hoge hoeden dragen. In deze tijd wordt het nog steeds als acceptabel en sociaal aanvaardbaar beschouwd dat mannen een behoorlijke hoeveelheid scherpe en duur uitziende kleding bezitten. In feite zullen veel mannen een set kleren bezitten voor elke gebeurtenis in de loop van hun leven, van verkoopsbijeenkomsten tot sollicitatiegesprekken en informele bijeenkomsten.

Eindelijk is de wereld klaar voor de nieuwe trend in de mannenmode, de metro sexuele man. Om als metroseksueel bestempeld te worden, moet men niet alleen lang en slank zijn en een drukke levensstijl hebben. Ze moeten ook technisch onderlegd zijn en geïnteresseerd in de laatste trends op het gebied van sociale media.